شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 18 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار دوشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۴ ، ساعت ۱۵:۴۱:۵۶

احتمال تغییر کاربری یارد صدرا در نکا
علاج مشکلات صدرا پرداخت تسهیلات نیست

باشگاه خبری فراساحل: رئیس هیات‎مدیره شرکت کشتی‎سازی صدرا می‌گوید پرداخت تسهیلات به صدرا ممکن است در کوتاه مدت موثر واقع شود اما در دراز مدت تاثیری ندارد و راهگشای کار این شرکت نیست. رئیس هیات‎مدیره شرکت کشتی‎سازی صدرا می‌گوید: پرداخت تسهیلات نمی‎‌تواند راه حل مناسب و مداومی برای خروج این شرکت از گرداب مشکلات باشد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از مارین تایمز قباد چوبدار در توضیح تصمیمات شورای عالی صنایع دریایی برای خروج صدرا از وضعیت فعلی اظهار کرد: شورای عالی صنایع دریایی به خوبی در جریان مشکلات و وضعیت فعلی صدرا قرار دارد و آگاه است که صدرا چگونه می‎تواند از این حالت خارج شود بنابراین تصمیماتی که برای این شرکت اتخاذ کند می‎تواند راهگشا باشد اما اجرایی شدن آن تصمیمات در اختیار شورای عالی صنایع دریایی نیست.


وی در ادامه خاطرنشان کرد:شورای عالی صنایع دریایی یک نهاد نظارتی و تسهیل‎گر است و اجرای تصمیمات این نهاد مستلزم همکاری و هماهنگی با سایر دستگاه‎ها و نهادها است بنابراین تصمیماتی را هم که برای خروج صدرا از وضعیت فعلی اتخاذ کرده است به همکاری دیگر نهادها بستگی دارد. چوبدار  تصریح کرد: اینکه بخواهند به صدرا تسهیلات و یارانه بدهند ممکن است در کوتاه‎مدت موثر واقع شود اما در دراز مدت تاثیری ندارد و راهگشای کار این شرکت نیست؛ زیرا صدرا نیازی به کمک و یا صدقه ندارد، بلکه علاج مشکلات صدرا و  راه حل خروج این شرکت از مشکلات، کار کردن است، اینکه کار انجام دهد، در آمد کسب کند و از محل درآمد، هزینه‎های خود را پرداخت کند.


رئیس هیات‎مدیره شرکت کشتی‎سازی صدرا درباره حقوق معوق کارمندان این شرکت گفت: وقتی صدرا پول ندارد تا بدهی بانکی خود را بپردازد و مطالبات وزارت اقتصاد و دارایی را پرداخت کند مسلما نمی‎تواند حقوق کارمندان خود را در موعدد مقرر واریز کندبه بیان دیگر شرکت درآمد و عایدی ندارد و اگر هم دارد به موقع پرداخت نمی‏‎شود تا بتواند مطالبات کارمندان خود را پرداخت کند. وی با اشاره به اینکه پرداخت تسهیلات و یا الزام شرکت‎های داخلی به واگذاری سفارش‎های خود به صدرا نمی‎تواند راه حل مناسب و مداومی باشد، افزود: صدرا باید بتوند در بازار رقابتی و به صورت فایده – هزینه مانند هر شرکت خصوصی دیگری کار کند ما می‎دانیم که مسوولان می‎خواهند به صدرا کمک کنند اما امکان این کار را ندارند.


چوبدار اظهار کرد: صدرا با شرکت‎های متعدد خارجی از ایتالیا، هلند، فرانسه، سنگاپور، چین، کره و ... مذاکره کرده است که در حال حاضر آنها منتظر لغو تحریم‎ها هستند تا پس از آن همکاری خود را با صدرا توسعه دهند زیرا در گذشته همکاری ما با آنها منحصر به خرید کالا بود اما اکنون قرار بر آن است تا همکاری‎ها جنبه وسیع‎تری در ایران داشته باشد. وی افزود: با توجه به رونمایی قراردادهای جدید نفتی و اینکه در این قراردادها شرکت‎های خارجی برای کار کردن در ایران به انتخاب یک شریک ایرانی ملزم شده‎اند، بنابراین بدون شک سهم صدرا در این همکاری‎ها محفوظ است زیرا تعداد شرکت‎هایی که در ایران همسطح صدرا باشند کم است و به استثنای چند شرکت خاص بقیه کوچک‎تر و کمتر هستند.


رئیس هیات‎مدیره شرکت کشتی‎سازی صدرا تاکید کرد: صدرا هیچ‎گاه به اندازه ظرفیتی که دارد، سفارش ساخت و کار نداشته است و همیشه ظرفیت خالی داشته است بنابراین برای خروج آن از مشکلات یا باید ظرفیت آن را کم کرد و یا باید سفارش‎های ساخت را بالا برد در هر صورت کوچک کردن این شرکت به سزا و شایسته نیست.


احتمال تغییر کاربری صدرای نکا
رئیس هیات‎مدیره شرکت کشتی‎سازی صدرا با اشاره به اینکه یارد صدرا در نکا اکنون خوابیده است و کاری دراین یارد انجام نمی‎شود، گفت: برای اینکه صدرای نکا دوباره فعال شود یا باید پروژه‎های دریایی برای آن تعریف شود که در شرایط فعلی بعید به نظر می‎رسد و یا اینکه تغییر تولید و کاربری دهد و به سمت صنایع فلزی برود زیرا در صدرای نکا، دستگاه‎های تولید صنایع فلزی وجود دارد که می‎تواند با توجه به نیاز کشور و همسایگان به تولید صنایع فلزی بپردازد. چوبدار خاطرنشان کرد: در حوزه یارد صدرا در نکا مذاکراتی با آذربایجان، ترکمنستان قزاقستان داشته‏‎ایم که امیدواریم با رفع تحریم ها به نتیجه برسد.


امکان ساخت شناور مسافری و تفریحی در نکا
رئیس هیات‎مدیره شرکت کشتی‎سازی صدرا درباره تصمیم سازمان بنادر و دریانوردی برای راه‎اندزای سفرهای دریایی در شمال و نبود کشتی‎سازی مربوط به شناورهای تفریحی و مسافری در شمال کشور برای کمک به این کار، نیز افزود: صدرای نکا آمادگی و توانایی دارد تا هرگونه شناوری را اعم از تفریحی و مسافری بسازد زیرا شناورسازی در یارد نکا نسبت به یارد بوشهر مسبوق به سابقه است و تا کنون شناورهای پیچیده و پیشرفته در آنجا ساخته شده است.


وی یادآور شد: توان فنی یارد نکا بیشتر از توان فنی یارد بوشهر است به طوری که سه فروندشناور  کاسپین در این یارد ساخته شده که جزو شناورهای پیشرفته است، بنابراین اگر سفارش ساخت باشد به راحتی می‎توان شناورهای مسافری و تفریحی نیز در این یارد ساخت و نیازی نیست تا شناور مسافری وارد کنیم و یا در جنوب بسازیم و به شمال منتقل کنیم. چوبدار با اشاره به اینکه صدرا اکنون با ظرفیت 15 درصد کار می‌کند،گفت: اگر سفارش ساخت و کار به یارد نکا داده شود ما می‎توانیم با توان 100 درصدی کار کرده و برای 300 نفر ایجاد اشتغال کنیم.



  کد خبر : 875
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :